Територія без краваток

Територія без краваток

12.06.2019
ДТЕК

Йдемо. Через активне будівництво, повз колишні цехи, за рядом щитів і огороджень на території колишнього мотоциклетного заводу в Києві. Потрапляємо в сучасну будівлю, немов вирвану з Кремнієвої долини. Велика кількість скла, дзеркал, зелені й екранів змушує засумніватися, що ти все ще в Україні. Але це саме так — і тут, на території інноваційного парку UNIT. City розташована Academy DTEK.

Тут територія «без краваток», говорить керівник департаменту роботи із зовнішнім ринком Academy DTEK Тетяна Шерман. І, посміхаючись, розповідає, що навіть СЕО, приходячи сюди, знімають краватки, нехай і почуваються незвично. Адже приходять в Academy DTEK по інсайти, нові знання та досвід, а не по звичний діловий офіціоз.

Навчатися самим, навчаючи інших

Academy DTEK була створена в березні 2010 року як корпоративний університет енергетичної компанії ДТЕК. Тобто, спочатку ключовою метою проекту був розвиток співробітників самої компанії. Поставивши перед собою мету — не менше 80% управлінських вакансій закривати внутрішніми кандидатами, через кілька років ДТЕК навіть став її перевиконувати.

«Ми вчили наших співробітників, як вибудовувати ефективну комунікацію, наполегливо йти до своїх цілей, тайм-менеджменту. Сьогодні акценти зміщуються, ми додаємо в портфель наших програм цифрові навички, design thinking, agile. Раніше 90% навчання проходило в форматі тренінгів, тренд сьогоднішнього дня це навчання 24/7 з використанням гаджетів і blending learning», — пояснює Шерман ключову ідею навчання в Academy DTEK.

Однак до 2014 року команда Academy DTEK зрозуміла, що пора виходити на новий рівень: адже «еволюція неможлива, якщо працювати як закрита система». Тому корпоративний університет вирішив вийти на зовнішній ринок і почати надавати послуги з навчання іншим компаніям.

«Це був складний челлендж. Перш за все, для наших 278-ти експертів-тренерів. Коли викладаєш для своїх, то знаєш вже і програму, і основний матеріал, а на зовнішньому ринку тебе оцінюють — і оцінюють грошима», — згадують в Academy DTEK. Ті, хто успішно впорався з цим челленжем, стали набагато сильніше як експерти і тренери.

Особливістю Academy DTEK є і те, що абсолютно всі викладачі — практики. Вони мають основну роботу — тобто, щодня виконують свої безпосередні завдання, а близько 30% часу присвячують тренерській роботі. Такий «мікс», відзначають в Academy DTEK, дозволяє давати «студентам» знання, які максимально застосовні в їх реальній роботі.

«Ми намагаємося тримати руку на пульсі. Ми створили сучасний майданчик, хочемо і далі наповнювати його смислами», — таку мету ставить собі Academy DTEK сьогодні.

«Смисли» черпають, зокрема, за кордоном. За 9 років своєї роботи Academy DTEK налагодила контакти із зарубіжними бізнес-школами — наприклад, з легендарною INSEAD, IE Business School, Thunderbird, HRCI — і сьогодні реалізує спільно з ними навчальні програми, привозить відомих професорів в Україну. За словами Тетяни, топ-менеджмент особливо зацікавлений в зарубіжних лекторах для того, щоб бути на гребені хвилі і знати найсвіжішу інформацію про кейси провідних компаній світу, про лідерство, Agile, діджиталізацію тощо.

Вчити державу

Втім, Academy DTEK займається не тільки світом бізнесу. Нещодавно команда проекту запустила новий напрям, який назвала «Суспільство і держава». Його суть — в безкоштовному навчанні співробітників держорганів і установ.

За минулий рік, якщо не брати до уваги вихідні, Academy DTEK проводила тренінги для чиновників кожен другий день. «Яка ще приватна компанія займається такими інвестиціями?», — ставить риторичне запитання Шерман. Вона зазначає, що це дає драйв і самим тренерам — разом з відчуттям того, що вони реально, на ділі, можуть змінювати життя країни на краще.

Така робота Academy DTEK отримала визнання, зокрема, на міжнародному рівні. З останніх досягнень — перемога в міжнародному конкурсі Global CCU Awards 2019, де Academy DTEK була визнана найкращим корпоративним університетом світу в номінації «Корпоративна відповідальність». Крім Academy DTEK, переможцями премії в 2019 році стали такі міжнародні компанії як Telekomunikasi Indonesia, SAP, Airbus, Infosys. А в складі журі були представники провідних компаній світу — Engie, SAP ArcelorMittal, Danone, Nestle, Sberbank.

«Ми намагаємося тримати руку на пульсі. Ми створили сучасний майданчик, хочемо і далі наповнювати його смислами», — таку мету ставить собі Academy DTEK сьогодні.

Ще один проект Academy DTEK, що має відношення до держсистеми освіти, — розроблення і впровадження професійних стандартів — сучасних вимог до професій. Саме бізнес зацікавлений у тому, щоб навчання фахівців базувалося на сучасних методиках і підходах, а не за затвердженими ще в 1960−70-х роках методичками. Корпоративний університет зібрав цілу команду методологів, партнерів з інших бізнесів галузі, міжнародних експертів та державних органів для того, щоб разом розробити сучасні профстандарти. Після розроблення і затвердження професійного стандарту, документ направляється в Міносвіти, де розробляється оновлений освітній стандарт — навчальна програма з певної спеціальності з урахуванням сучасних вимог бізнесу.

«Процедур бюрократичних багато, — визнає Шерман. — Але вже сьогодні помітні суттєві зрушення. Обидві сторони зрозуміли, що співпраця — це взаємовигідний процес».

Куди далі?

Пробудити інтерес до освіти у молоді — майбутніх кадрів як в бізнесі, так і в держменеджменті — ще один челендж Academy DTEK. Команда проекту ділиться спостереженнями про переваги міленіалів: люблять короткострокові програми, сфокусовані на прикладні речі, віддають перевагу стислим форматам, викладеним доступною мовою і максимально кориснеим. «Навчання має бути фановим, легким, із захопливими історіями. Тоді цей процес захоплює молодих людей», — говорить Шерман.

«Навчання має бути фановим, легким, із захопливими історіями. Тоді цей процес захоплює молодих людей», — говорить Шерман.

Academy DTEK не стоїть осторонь і сама бере опіку над студентами, створюючи спеціальні «кафедри» в профільних вузах. Кілька годин на тиждень на них викладають експерти Academy DTEK, розповідаючи про практичний бік різних сфер бізнесу.

На запитання «Як ви бачите майбутнє Academy DTEK через п’ять років?», Шерман парирує: «Чому так мало? Бачення майбутнього — це дуже важливо. Ми розробляємо стратегію аж до 2030 року».

Стратегія буде враховувати тренди освіти, від яких не можна відставати — діджиталізація, перехід на онлайн-формати, використання віртуальної реальності, а також прогресуюча спеціалізація освіти.

У «інноваційних» напрямах, до речі, вже є напрацювання. Кейс Academy DTEK «VR-навчання робітників» нещодавно був представлений на одному з європейських форумів і викликав великий інтерес з боку Європейського фонду освіти. Суть кейса полягає в тому, що, учні робітничих спеціальностей можуть практикувати виробничі навички за допомогою окулярів віртуальної реальності.

Також в планах на майбутнє — продовжувати розвивати навчання як представників державного сектора, так і суспільства. І — посилювати інтеграцію в міжнародне освітнє середовище.

«Ми трансформуємося у відкриту, креативну, освітню бізнес-платформу для обміну досвідом та генерації нових ідей. І ми будемо ділитися знаннями, ми будемо допомагати зацікавленим сторонам, щоб наша країна процвітала», — резюмує Шерман.


Всі публікації